Риболовля в Нідерландах. Річка Спарне 23-25.06.2018

Місце риболовлі: річка Спарне (Spaarne)

Початок риболовлі: черв. 23, 2018 09:00

Кінець риболовлі: черв. 25, 2018 12:00

Тип риболовлі: Фідер

Окунь0.1501Опариш
Лящ2.00010Опариш
Плітка6.00035Кукурудза, Опариш

Компаньйони: Діма Малафей, Анатолій Іванович Кирилюк.

Погода: така собі. Зранку завжди було доволі прохолодно, навіть іноді прокапував маленький дощик. Температура десь +15. Небо все в сірих хмарах. Але до обіду розпогоджувалось.

Рівень води: в нормі.

Час ловлі: ловили ми десь з восьмої до першої.

Місце: перші два дні прямо там, де позначене це місце, а третього дня в селі Спарндам, там де ця річка з'єднується з озером Mooie Nel.

Вартість рибалки: рибалити безкоштовно, лише потрібно придбати дозвіл на річну риболовлю на водоймах Нідерландів, так званий VISpas.

Зловлено: плотва та лящі, також влетів випадковий окунь.

Наживка: опариш, солодка консервована кукурудза.

Прикормка: VDE "Base Mix" + VDE "BRX" та окремо VDE "G5".

Снасті: фідер.

Вступ

Мій друг, що переїхав жити в Гарлем (передмістя Амстердаму) запросив мене в гості ще коли приїжджав до батьків сюди взимку. Я окремо написав допис не про риболовлю Нідерланди - мої враженні від країни: подорож, проживання, відпочинок. А тут хотів би поділитись враження саме про риболовлю в Нідерландах.

Готуватись я почав завчасно. Перш за все, я дізнався про умови риболовлі там. Для того, щоб рибалити на муніципальних водоймах потрібен дозвіл VISpas, придбати його можна у будь-якому відділенні пошти або ж рибальському магазині. Мало того, його можливо навіть замовити через мережу інтернет. Як виявилось, це був найпростіший шлях, тому що на практиці далеко не в кожній "пошті" щось знають про цей фіспас, а в рибальських магазинах він коштує більше сорока євро. Купується він один раз на рік і дозволяє рибалити практично на будь-якому озері, каналі чи річці. Коштує він 30 євро, але й тут можна схитрувати і придбати Kleine VISpas (малий дозвіл) всього за 14 євро, що дає змогу рибалити на всіх річках і великих каналах, але не двома, а лише однією вудкою - якраз те, що й потрібно для фідеру :) Про це все детально можна прочитати ось тут: https://www.visplanner.nl/

Задовго до виїзду я почав шукати будь-яку інформацію про риболовлю в цих краях. Класика жанру - на рибальських форумах:  http://www.visserslatijn.nl/forum/showthread.php?16426-Feeder-fishing-in-the-Netherlands-in-summer-2018 Також створив тему в спеціальному сабреддіті присвяченому Нідерландам:  https://www.reddit.com/r/thenetherlands/comments/7pp9jz/fishing_in_the_netherlands_in_summer_2018/ Ну й звісно питав в знайомих своїх знайомих, можливо хтось там вже був з вудочкою. Саме так знайшов чоловіка з іменем Валерій, якій мене зорієнтував по прикормках і наживкам для плотви-ляща і загалом про ловлю на каналах, за що йому величезне дякую. За кілька тижнів до самого виїзду зі мною зв'язався британець з іменем Тоні, який зараз проживає в самому Гарлемі і там рибалить. Він поділився зі мною рибними місцями, адресами магазинів де можна придбати хробаки і т.п. Йому теж окреме велике дякую.

Рибалити планували з нашої компанії двоє: я і батько мого друга, якого ми привезли з собою.

Отже, моя Скаутинка пронесла мене через всю неньку, Польщу, Німеччину і доставила до північної Голландії в місто Гарлем. На наступний день після приїзду я з братом пройшлись по найближчих ймовірних точках рибної ловлі, щоб точно визначитись, де ж нам буде найзручніше рибалити.

День перший

Погода була дуже прохолодною, з самого ранку капав дощ, тому на місце приїхали десь після восьмої. Я спочатку поставив машину доволі далеко від місця риболовлі (з парковками тут напряг і майже всі платні), але згодом після спілкування з місцевими мешканцями переставив поряд з собою. Тому рибалити ми почали десь о дев'ятій.

Я знайшов чітку лінію ракушняку в двадцяти семи обертах котушки від берегу, там і ловив. Один фідер(мій) на світлій прикормці, інший(Анатолія Івановича) на темній.

Після стартового пригодовування відразу почались клювання, але це були дрібні підлящики. Потім почала брати й плотва, десь з долоню розміром.

На чорну прикормку клювало краще. Але на світлу о 12:40 мені вдалось взяти ляща вагою більше кілограма.

На наступний день я твердо вирішив спробувати калібрувати рибу використавши в якості прикормки й (особливо) насадки солодку кукурудзу. В цей же день в супермаркеті по скаженій ціні роздобув останню і з нетерпінням чекав наступного дня. Адже тепер я знав як вірно запаркувати машину і точні точки ловлі.

Мій брат цього вечора гуляв з пацанами по Гарлемьских церквах-пивних-дискотеках до четвертої ранку, тому я його ледь добудився наступного ранку :)

День другий

На місці ми вже були без чогось сьома. Клювати почало не відразу, але тепер я розраховува на більшеньку рибку. Один фідер був суто з опаришем, а інший лише на кукурудзі. І дійсно, на останню клювала плотва більшого розміру.

Треба було бути дуже обережним при ловлі, тому що цілий день туди-сюди по річці ходили човни. Один здоровий йшов так близько до мене, а я закинув фідер якраз так, що волосінь ще тонула в товщі води, що човен своїм кілем дістав її і порвав таку хорошу годівничку. Також всі люди на тих човнах привітливо вітались з нами. Те ж стосується і перехожих. Пару чоловік з ким я починав розмову цікавились першим ділом чи є у нас дозволи на риболовлю :) Але ніхто з перевіряючих за ці дні до нас так і не підійшов.

Цього дня я спіймав два ляща, одного все на ті ж опариші, а іншого на кукурудзу.

Коли потепліло геть, то риболовля стала одноманітною: на кукурудзу клювала дебела плотва. Мені це стало не цікаво і ми не зважаючи на протести Анатолія Івановича забралися геть :)

День третій

Я вирішив змінити місце ловлі і поїхати не на південь Гарлему, а на його північ. Мені видалось дуже перспективним місце, де річка Спарне зливається з озером Mooie Nel. Поки було холодно, то я доволі довго маркерився і шукав перспективні місця. Смуга ракушняку тут була в 45 метрах від берегу. Один фідер відразу зарядив туди, а тяжким продовжував прощупувати дальняк.

Коли на перший фідер вже справно клювали підлящики, то я ще шукав другим якісь аномалії. Нічого толком не знайшовши, все-таки спробував ловити ним з далеку. Але там клювала лише дрібнота і я його переставив теж на сорок з чимось метрів, але ловив зовсім збоку й іншою (плотвиною чорною) прикормкою і лише на опариш. Що цікаво, саме так і клюнув лящ цього дня.

На кукурудзу явно клювало краще і плотва була доволі великою. Я зрізав об дрейсену десь з п'ять повідків, як бритвою! Також був схід якоїсь більшої риби, яку я дав виважувати Анатолію Івановичу, ех! Незважаючи на ці дрібні невдачі ми класно прокайфували від ловлі цих срібних батонів.

Після риболовлі я спілкувався з місцевим рибалкою, який як на зло не знав англійської, але не зважаючи на це, ми такі знайшли спільну мову і розуміли один одного :) Улов у нього був точно такий самий, як у нас. Хіба що лящик у нього був меншим і лише один. Що прикольно, ловив він фідером лише в десяти метрах від берегу!

Зовсім трішки відео, щоб передати атмосферу:

Деякі висновки

- риби багато, вона не лякана і клює дуже добре;

- краще все-таки знайти за що зачепитися на дні;

- калібрувати рибу можливо більшою наживкою;

- гарний лящ в трьох випадках взяв на опариша і лише в одному на кукурудзу;

- інших рибалок майже не було і це при таких чудових умовах для ловлі і таким кльовом;

- тут дуже, дуже, дуже гарно для риболовлі. Я вражений.